Ułatwienia dostępu

Instytut Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Rachunkowość podmiotów leczniczych

Studia „Rachunkowość podmiotów leczniczych” są adresowane głównie do pracowników podmiotów leczniczych (szpitale, przychodnie) zajmujących się między innymi analizami finansowymi, budżetowaniem czy wycenami procedur medycznych.  Mogą być również interesujące dla kadry zarządzającej podmiotów leczniczych, jak również osób zajmujących się nadzorem właścicielskim z poziomu urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych czy miast.

Celem studiów jest przekazanie słuchaczom najbardziej aktualnej wiedzy, umiejętności oraz narzędzi niezbędnych do prowadzenia różnorodnych analiz ekonomicznych w podmiotach leczniczych

Słuchacze studiów podyplomowych zdobędą wiedzę dotyczącą finansowych aspektów funkcjonowania podmiotów leczniczych. Absolwent uzyska  praktyczne umiejętności i kompetencje w zakresie prowadzenia szczegółowych analiz i raportowania zarządczego w podmiotach leczniczych.

1. Adresaci studiów: Studia podyplomowe „Rachunkowość podmiotów leczniczych” są realizowane przy Katedrze Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Są adresowane głównie do pracowników podmiotów leczniczych (szpitale, przychodnie) zajmujących się między innymi analizami finansowymi, budżetowaniem czy wycenami procedur medycznych.  Mogą być również interesujące dla kadry zarządzającej podmiotów leczniczych, jak również osób zajmujących się nadzorem właścicielskim z poziomu urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych czy miast. Warunkiem uczestnictwa w studiach podyplomowych jest tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub magistra.

2. Cel studiów podyplomowych:  Celem studiów jest przekazanie słuchaczom najbardziej aktualnej wiedzy, umiejętności oraz narzędzi niezbędnych do prowadzenia różnorodnych analiz ekonomicznych w podmiotach leczniczych. Słuchacze studiów podyplomowych zdobędą wiedzę dotyczącą finansowych aspektów funkcjonowania podmiotów leczniczych. Absolwent uzyska praktyczne umiejętności i kompetencje w zakresie prowadzenia szczegółowych analiz i raportowania zarządczego w podmiotach leczniczych.

3. Program studiów:

Studia trwają dwa semestry, a łączna liczba godzin przewidzianych w ramach zajęć dydaktycznych wynosi 180. Zajęcia są zaplanowane w soboty w godz. 9.00-18.00 i/lub niedziele w godz. 9.00-15.00.

Lp.PrzedmiotIlość godzinPunkty ECTS
1.Rynek usług medycznych w Polsce52
2.Regulacje prawne w zakresie finansowania i funkcjonowania  podmiotów leczniczych102
3.Podatki w podmiotach leczniczych103
4.Rachunkowość i sprawozdawczość podmiotów leczniczych103
5.Metody analizy finansowej103
6.Ocena projektów inwestycyjnych w podmiotach leczniczych103
7.Zarządzanie finansami podmiotu leczniczego – warsztaty104
8.Audyt finansowy103
9.Rachunek kosztów w podmiocie leczniczym – warsztaty104
10.Rachunkowość zarządcza i controlling podmiotów leczniczych103
11.Budżetowanie w podmiocie leczniczym – warsztaty104
12.Prawo pracy w podmiotach leczniczych103
13.Nadzór właścicielski nad podmiotami leczniczymi52
14.Wycena procedur medycznych – warsztaty104
15.Dokumentowanie oraz kodowanie świadczeń opieki zdrowotnej -warsztaty103
16.Wycena podmiotu leczniczego103
17.Dyscyplina finansów publicznych52
18.Gra menedżerska/trening umiejętności menedżerskich – warsztaty52
19.Restrukturyzacja podmiotów leczniczych102
20.Psychologiczne i etyczne aspekty wykonywania zawodu analityka finansowego w podmiotach leczniczych53
21.Systemy informatyczno-księgowe52
SUMA:18060

3. Efekty uczenia się

EFEKTY UCZENIA SIĘ dla studiów PODYPLOMOWYCH

Kierunek na którym prowadzone są studia podyplomoweRachunkowość podmiotów leczniczych
Dziedziny nauki i dyscypliny naukowe, z którymi związany jest kierunek studiówDziedzina: nauki społeczne Dyscyplina: ekonomia i finanse
Profil studiówOgólnoakademicki
Poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji7
Poziom studiówStudia podyplomowe
Liczba semestrów2
Symbol efektu uczenia się dla kierunkuOpis efektów uczenia sięOdniesienie do charakterystyk efektów uczenia się
Charakterystyki drugiego stopnia
P_W (WIEDZA) Absolwent zna i rozumie:
RPL_W01w pogłębionym stopniu system rachunkowości, rachunkowości finansowej, zarządczej, budżetowej i audytu finansowego.P7S_WG
RPL_W02w oparciu o pogłębioną wiedzę szczegółową zasady oceny projektów inwestycyjnych w podmiotach leczniczych oraz zasady wyceny podmiotu leczniczego.P7S_WG
RPL_W03zasady prawa pracy, prawa podatkowego oraz dyscypliny finansów publicznych.P7S_WG
RPL_W04kierunki zmian w systemie finansowym podmiotów leczniczych.P7S_WG
RPL_W05zasady funkcjonowania rynku usług medycznych w Polsce i zachodzące na nim procesy.P7S_WK
P_U (UMIEJĘTNOŚCI) Absolwent potrafi:
RPL_U01prawidłowo interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska ekonomiczno–finansowe, a także zachodzące między nimi relacje z wykorzystaniem wiedzy z zakresu rachunkowości.P7S_UW
RPL_U02wykorzystywać pogłębioną wiedzę z zakresu finansów i dyscyplin pokrewnych, a także pozyskiwać dane do analizowania procesów i zjawisk ekonomiczno-finansowych, z wykorzystaniem stosowanych metod badawczych, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych.P7S_UW
RPL_U03formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy z zakresu rachunkowości podmiotów leczniczych, zarządzać środkami publicznymi, podejmować rozstrzygnięcia w tym zakresie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach.P7S_UW
RPL_U04komunikować się na tematy specjalistyczne z zakresu rachunkowości podmiotów leczniczych ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, a także przygotować wystąpienia publiczne oraz  zaawansowane opracowania pisemne w języku polskim lub obcym.P7S_UK
RPL_U05uczyć się samodzielnie przez całe życie, planować własny rozwój i ukierunkowywać innych w tym zakresie.P7S_UU
P_K (KOMPETENCJE SPOŁECZNE) Absolwent jest gotów do:
RPL_K01oceny procesów zachodzących w sektorze finansów publicznych, w tym do krytycznej oceny istniejących rozwiązań z zakresu rachunkowości i jej stosowania w podmiotach leczniczych.P7S_KK
RPL_K02uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu finansów i rachunkowości, a także do korzystania z opinii ekspertów.P7S_KK
RPL_K03wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego (lokalnego, krajowego), a także inicjowania działań na rzecz interesu publicznego ponadto do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.P7S_KO
RPL_K04prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania problemów związanych z wykonywaniem zawodu w podmiotach leczniczych uwzględniając zmieniające się potrzeby społeczne.P7S_KR
RPL_K05ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania oraz rozwijania zasad etyki zawodowej przy świadomości obowiązujących norm moralnych.P7S_KR

  Objaśnienia oznaczeń w symbolach dotyczących kierunku studiów podyplomowych:

  • RPL – kierunek studiów podyplomowych „Rachunkowość podmiotów leczniczych”
  • W – kategoria wiedzy
  • U – kategoria umiejętności
  • K – kategoria kompetencji społecznych
  • 01, 02, 03 i kolejne – numer efektu uczenia się

Objaśnienia oznaczeń w odniesieniach do charakterystyk efektów uczenia się:

  • P – poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK)
  • P7S – charakterystyka drugiego stopnia poziomu 7 PRK

P7U_W – charakterystyka uniwersalna (WIEDZA):

  • P7S_WG – charakterystyka drugiego stopnia (zakres i głębia)
  • P7S_WK – charakterystyka drugiego stopnia (kontekst)

P7U_U – charakterystyka uniwersalna (UMIEJĘTNOŚCI):

  • P7S_UW – charakterystyka drugiego stopnia (wykorzystanie wiedzy)
  • P7S_UK – charakterystyka drugiego stopnia (komunikowanie się)
  • P7S_UO – charakterystyka drugiego stopnia (organizacja pracy)
  • P7S_UU – charakterystyka drugiego stopnia (uczenie się)

P7U_K – charakterystyka uniwersalna (KOMPETENCJE SPOŁECZNE):

  • P7S_KK – charakterystyka drugiego stopnia (oceny/krytyczne podejście)
  • P7S_KO – charakterystyka drugiego stopnia (odpowiedzialność)
  • P7S_KR – charakterystyka drugiego stopnia (rola zawodowa)

Wykładowcami na studiach podyplomowych są doświadczeni pracownicy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz praktycy i eksperci (m.in. menedżerowie i specjaliści z podmiotów leczniczych, doradcy podatkowi i radcowie prawni specjalizujący się w obsłudze podmiotów leczniczych), posiadający odpowiednie kompetencje i doświadczenia zawodowe.

Wykładowcami na kierunku „Rachunkowość podmiotów leczniczych” są m.in.:


Prof. UEK, dr hab. Mariusz Andrzejewski

Absolwent Wydziału Elektrotechniki, Automatyki i Elektroniki Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie o kierunku Automatyka i robotyka oraz  o kierunku Informatyka, a także Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie o kierunku Rachunkowość. W roku 2001 uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych za rozprawę pt. „Rachunkowość a ujawnianie informacji przez spółki giełdowe”, która została opublikowana przez PWN. Ukończył wiele kursów specjalistycznych, m.in. dla Kandydatów na Członków Rad Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa oraz akredytację z Polskiej Agencji Rozwoju Przemysłu jako ekspert w programach pomocowych PHARE 2001 dla Programu Rozwoju Przedsiębiorstw oraz Programu Rozwoju Przedsiębiorstw Internetowych. Posiada kwalifikację biegłego rewidenta.

W swojej karierze zawodowej pełnił funkcje członka zarządu oraz członka rady nadzorczej wielu spółek, m.in. TBS „Złocień” Sp. z o.o, Altair Sp. z o.o., Z. Ch. Alwernia S.A., KK Zabrze S.A., Północ Nieruchomości S.A., PoolRest S.A. Wiceprezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego Oddział w Krakowie oraz Wiceprezes Zarządu Krajowej Izby Biegłych Rewidentów Oddział w Krakowie. Członek European Accounting Association (EAA) oraz Rady Naukowej Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. W 2004 roku odznaczony Krzyżem Zasługi. W latach 2005-2006 podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. W 2014 roku obronił habilitację.

Obecnie profesor nadzwyczajny i dziekan Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Pełni funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej w spółce PKP PLK oraz członka Rady Nadzorczej Banku PKO BP. Autor licznych publikacji naukowych w dziedzinie finansów i rachunkowości oraz rynków kapitałowych.


Mirosława Trojnacka

Główny Specjalista ds. Controllingu w Szpitalu Klinicznym nr 7 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach – Górnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca,  absolwentka Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach na kierunku Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz studiów podyplomowych na kierunku Controlling. Praktyk w zakresie rachunkowości zarządczej zoz , ekspert ds. rachunku kosztów, wyceny procedur medycznych oraz budżetowania oraz analityk finansowy. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera zarządzanie i procesy prowadzące do poprawy sytuacji finansowej podmiotów leczniczych, dydaktyk oraz prelegent licznych konferencji i szkoleń. Aktualnie ekspert w powołanym przy Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w Warszawie Zespole w celu opracowania zaleceń w  sprawie standardu rachunku kosztów dla zakładów opieki zdrowotnej.

Audytuje szpitale na terenie całej Polski w zakresie zarządzania finansami oraz opracowuje  programy naprawcze. Świadczy doradztwo dla JST będących organami  założycielskimi podmiotów leczniczych  odpowiedzialnych  za ich wynik finansowy . Proponuje JST skuteczne rozwiązania zaradcze pozwalające odpowiednio wcześnie reagować na sygnały ostrzegawcze nie dopuszczające do straty finansowej podległych jednostek.

Aktualnie na swoim koncie posiada zakończony sukcesem udział w pracach nad uzyskaniem współczynnika korygującego zwiększającego finansowanie dla kardiologii w szpitalach klinicznych, ortopedii i chirurgii naczyniowej oraz w pracach nad korzystniejszym finansowo rozliczaniem świadczeń wysokospecjalistycznych dla kardiochirurgii.


Dorota Gołąb-Bełtowicz

praktyk z doświadczeniem w obszarze controllingu i finansów zdobytym zarówno w podmiotach leczniczych publicznych jak i niepublicznych. Obecnie zastępca dyrektora ds. finansowych Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie, wcześniej kierownik Działu Controllingu Szpitala Zakonu Bonifratrów św. Jana Grandego w Krakowie Sp z o.o. W zakresie nadzoru nad podmiotami leczniczymi zdobywała doświadczenie w Referacie ds. Nadzoru nad SPZOZ-ami Biura ds. Ochrony Zdrowia w Urzędzie Miasta Krakowa oraz jako członek Rady Nadzorczej Boni Fratres Varsoviensis Sp z o.o. W latach 2007-2014 brała udział w pracach zespołu powołanego przez Ministra Zdrowia w celu przygotowania projektu rozporządzenia w sprawie szczególnych zasad rachunku kosztów u świadczeniodawców oraz projektu rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie jednolitego planu kont w zakładach opieki zdrowotnej. Obecnie współpracuje z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji jako ekspert w zakresie rachunku kosztów w podmiotach leczniczych.


Dr hab. Konrad Grabiński

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie na kierunku Finanse i Bankowość. Pracownik Katedry Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Prezes Oddziału Terenowego w Krakowie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. W 2009 roku uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych za rozprawę pt. „Szacowanie utraty wartości aktywów w teorii i praktyce polskich spółek giełdowych”, która została wyróżniona publikacją w wydawnictwie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W 2017 roku obronił habilitację w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse. Członek European Accounting Association oraz International Association for Accounting Education and Research. Autor licznych publikacji z zakresu rachunkowości, sprawozdawczości finansowej oraz systemów informatycznych wykorzystywanych w księgowości. Za pracę naukową, dydaktyczną i organizacyjną otrzymał liczne nagrody Rektora UEK. W latach 2013–2015 uczestnik międzynarodowego programu Deloitte Scholarschip. Przez wiele lat był zaangażowany w organizację i prowadzenie studiów podyplomowych oraz współpracę z Narodowym Bankiem Polski w ramach projektu edukacyjnego „Mechanizmy funkcjonowania strefy euro”. Jest współautorem książki pt. „Globalne uwarunkowania rachunkowości. Systemy, procesy, zmiany” wydanej przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, która wyróżniona została w VIII Konkursie na Najlepszą Publikację Ekonomiczną w kategorii księgowość i rachunkowość podczas X Targów Wydawnictw Ekonomicznych w Poznaniu w 2014 roku.


Wojciech Haniszewski

Adwokat, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, dyrektor zarządzający Kancelarii Prawnej LexFirma.pl w Krakowie. Wieloletni trener popularnych szkoleń z zakresu prawa gospodarczego i finansów, realizowanych w ramach projektów na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Narodowego Funduszu Zdrowia, Ministerstwa Zdrowia oraz innych ministerstw i urzędów centralnych. Prowadzi szkolenia z prawa medycznego dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Autor publikacji i analiz w prasie branżowej, na stałe współpracuje z miesięcznikami „Lekarz Kontraktowy” i „Rozliczenia księgowe działalności leczniczej”. Ekspert serwisów InfoNFZ.pl i SerwisZOZ.pl. Bogate doświadczenie zdobywał jako wicedyrektor działu prawnego spółki publicznej oraz redaktor portalu prawno-medycznego. Członek Izby Adwokackiej w Krakowie.


Dr Bogusław Kaczmarczyk

Współpracownik Katedry Finansów Przedsiębiorstw Wydziału Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Po ukończeniu studiów doktoranckich w roku 2015 r. jako stypendysta projektu „Doctus” Małopolski fundusz stypendialny, pod kierunkiem prof. Łukasza Popławskiego obronił pracę doktorską pt. „Wielowymiarowe ujęcie estymacji wartości rynkowej przedsiębiorstw na przykładzie branży energetycznej”.

Specjalizuje się w problematyce: – wycen przedsiębiorstw w rozumieniu art. 55.1 K.C: w “ruchu”, likwidacji, upadłości, – wkładów do spółek prawa cywilnego i aportów do spółek prawa handlowego przy przekształceniach i fuzjach podmiotów gospodarczych, – znaków firmowych i znaków towarowych, ze szczególnym uwzględnieniem wartości niematerialnych i prawnych w aspekcie licencji, – wycen wartości rynkowej ryzyka na podstawie modelu VAR, – wycen opcyjnych związanych z modelami B-S wyceny opcji. Dr Bogusław Kaczmarczyk jest autorem kilkunastu publikacji związanych z nowymi metodami, technikami i narzędziami wycen przedsiębiorstw oraz autorem czterech (w tym trzech opublikowanych) nowych twierdzeń w dyscyplinie finanse.


Dr Tomasz Maślanka

Adiunkt w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw UEK w Krakowie. Autor bądź współautor wielu publikacji z zakresu analizy płynności finansowej, zadłużenia i rentowności przedsiębiorstw, zagrożenia kontynuacji działalności, rachunku przepływów pieniężnych. Autor książki „Przepływy pieniężne w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw”. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich oraz podyplomowych między innymi z: „Zarządzania finansami przedsiębiorstw”, „Analizy ekonomicznej”, „Analizy sprawozdań finansowych”, „Zarządzania kapitałem obrotowym”, „Zarządzania wartością przedsiębiorstwa”. Od lat współpracuje ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce w zakresie szkoleń oraz studiów podyplomowych. Współpracuję również z Państwową Szkołą Zawodową w Nowym Sączu.


Dr Joanna Niżnik

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Finansów i Polityki Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, były pracownik Szkoły Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego; główne obszary zainteresowań naukowych: systemy zdrowotne i finansowanie ochrony zdrowia, zabezpieczenie społeczne w zakresie emerytur, autorka kilkudziesięciu artykułów i opracowań naukowych np. W poszukiwaniu racjonalnego systemu ochrony zdrowia, Koncepcja reformy ubezpieczeń zdrowotnych w Stanach Zjednoczonych, Wybrane aspekty kształtowania koszyka gwarantowanych świadczeń zdrowotnych w świetle polskich rozwiązań.


 Małgorzata Rzeszutek

Prezes zarządu Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości Sp. z o.o. we Wrocławiu, doradca podatkowy, właściciel kancelarii podatkowej, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w trakcie pisania doktoratu z zakresu cen transferowych,  specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.

Wiedza i doświadczenie to ponad 10-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT, jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych ,dokumentacji cen transferowych, podatkowym prawie międzynarodowym .


Waldemar Stylo

Praktyk, menedżer ochrony zdrowia, obecnie dyrektor Szpitala Powiatowego w Chrzanowie, uprzednio główny analityk Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Powołany przez Ministra Zdrowia jako ekspert do zespołu ds. wyceny świadczeń opieki zdrowotnej, konsultant i doradca w zakresie finansów szpitali, rachunku kosztów i kontroli zarządczej. Współpracował również jako ekspert z Agencją Oceny Technologii Medycznych w zakresie badania rachunku kosztów w zakładach opieki zdrowotnej oraz z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia w Warszawie w projekcie tworzenia polskiego systemu JGP. Brał aktywny udział jako członek grupy roboczej przy MZiOS w tworzeniu projektu rozporządzenia w sprawie szczególnych zasad rachunku kosztów w publicznych zakładach opieki zdrowotnej. Przygotował dla Naczelnej Izby Lekarskiej kalkulacje kosztów procedur stomatologicznych, co pomogło skutecznie w walce z monopolem NFZ w UOKIK. Brał udział jako ekspert w Projekcie Unii Europejskiej “Health Financing and Management” In Ukraine. Zdobył doświadczenie zawodowe również jako Dyrektor Naczelny Szpitala w Myślenicach, Kierownik Działu Kalkulacji Kosztów Świadczeń Medycznych oraz Kierownik Działu Analiz Ekonomicznych w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie. Współautor podręczników na temat rachunku kosztów i zarządzania finansami w zakładach opieki zdrowotnej oraz publikacji dotyczących zarządzania i finansów w ochronie zdrowia. Wykładowca Instytutu Zdrowia Publicznego MNoZ CM Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Członek Zarządu Stowarzyszenia Niemedycznej Kadry Ochrony Zdrowia.


Adrianna Szuflicka

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, ukończyła studia podyplomowe z zakresu rachunkowości oraz z zarządzania w ochronie zdrowia. W przebiegu swojej pracy zawodowej zajmuje się kompleksowym rozliczaniem świadczeń opieki zdrowotnej w oparciu o umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, z którym również współpracowała w charakterze wykładowcy na szkoleniach „Jednorodne Grupy Pacjentów. Teoria a praktyka”. Ponadto interesuje się problematyką kodowania oraz rozliczania świadczeń w ujęciu prawidłowego i optymalnego uzyskiwania przychodów z NFZ. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zasad prawidłowego dokumentowania, kodowania oraz kontraktowania i rozliczania wykonanych usług. Współpracowała z największymi szpitalami w regionie kujawsko-pomorskim, aktualnie pełni funkcję Kierownika Akademickim Centrum Medycznym przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

W toku studiów realizowanych jest 21 przedmiotów, w ramach których prezentowane są treści teoretyczno-prawne oraz praktyczne, poparte doświadczeniem zawodowym wykładowców. Każdy semestr kończy się egzaminem w formie testowej.

Egzamin końcowy
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest obecność na zajęciach oraz pozytywna ocena z egzaminu końcowego. Egzamin końcowy ma formę testu i obejmuje materiał z wszystkich przedmiotów realizowanych w ramach studiów.

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Po ukończeniu studiów podyplomowych i pozytywnym zaliczeniu egzaminu końcowego słuchacz otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.

Rekrutacja na semestr zimowy 2025/2026 r. trwa do 30 września 2025 r.
 
Kryteria przyjęć:
  • uczestnikami studiów podyplomowych mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich,
  • o przyjęciu decyduje kolejność składania dokumentów,
  • o uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby zgłoszeń.
Etapy rekrutacji:
  • założenie konta na irk.uek.krakow.pl  oraz uzupełnienie formularza osobowego na irk,
  • wpłata opłaty rekrutacyjnej w wysokości 100 zł -na konto o numerze: 
    97 2490 0005 0000 4600 8396 5178 – w tytule przelewu prosimy o wpisanie: „Studia podyplomowe. Rachunkowość podmiotów leczniczych”,
  • w przypadku delegowania pracownika przez zakład pracy oraz w przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej należy uzupełnić kartę zgłoszenia (plik do pobrania – karta zgłoszenia), (bez karty zgłoszenia Uniwersytet nie będzie wystawiał faktur na firmę). Opłata rekrutacyjna może zostać wpłacona przez firmę wraz z opłatą za I semestr studiów.
Po zamknięciu rekrutacji do wszystkich osób, które zapiszą się na studia wysłana zostanie informacja o uruchomieniu kierunku oraz pozostałe informacje, w tym harmonogram zajęć.
 
W przypadku nieuruchomienia danego kierunku studiów z powodu zbyt małej liczby zgłoszeń, opłata rekrutacyjna jest zwracana.
 
Opłaty
Opłata rekrutacyjna – 100 zł (płatna przelewem na konto bankowe UEK przy rejestracji na studia).
Czesne za studia – 4 800 zł (płatne przelewem na konto bankowe UEK).
 
Dokumenty

Zapisy i składanie dokumentów

Sekretariat Katedry Rachunkowości Finansowej ul. Rakowicka 27 31-510 Kraków pokój 514, pawilon F tel. 12 2935 646 tel./fax 12 2935 041 e-mail: podyplomowe@uek.krakow.pl poniedziałek – piątek 9:00 – 15:00  

Kierownik studiów i opieka naukowa

dr hab. Stanisław Wanat, prof. UEK Katedra  Matematyki  

Opieka organizacyjna

dr  Katarzyna Stabryła-Chudzio Katedra Finansów i Polityki Finansowej tel: 668 034 648 mail: stabrylk@poczta.onet.pl